Tänään on hyvä aamu. Tai siis oli. Tuossa vajaat kolme-neljä tuntia sitten. Heräsin järkyttävään päänsärkyyn, ja koska halusin nukkua pitkään niin kävin nappaamassa yhden särkylääkkeen, kaksi lasia vettä ja kaivauduin peiton sisään. Heräsin muutamaa minuuttia vaille yks. Ja nyt sitten vaan palloilen siihen asti että jaksan laittaa tallivaatteet päälle ja lähteä lenkille. Ulkona olis kyllä ihana ilma, pilvistä ja pakkasta ihan vaan pari astetta. Ei näytä tuulevan ollenkaan. Eilen oli järkyttävän raaka tuuli, koski kasvoihin oikein huolella.

Havahduin miettimään että kämppä pitäis siivota. Ei se mua haittaa että täällä on paskasta, pääasia että ei oo hirveetä tiskivuorta keittiössä. Voi olla että huomenna siivoan ja pesen pyykkiä. Olis kiva meinaan että olis pitkästä aikaa puhtaita sukkia, alusvaatteita sentään vielä riittää. Mistä tulikin mieleen että pitäis ostaa kaupasta taas lisää pyykinpesuainetta, tai sitten käyttää sitä vähemmän. Pakkauksissahan on aina liioiteltu se pesuaineen määrä, puolet siitä riittää ja tulee puhdasta. On pitänyt ruveta säästölinjalle, nyt kun Kela pihtaa asumistukihakemusta ja työttömyyskorvausta (oon osa-aikatyössä, en suinkaan kokopäiväinen työtön) saa odotella vielä hetken niin jostain tarvii nipistää. On se saatana kun opiskeluaikana oli varaa vaikka ryypätä joka viikonloppu, nyt tarvii laskee hiluja että ostanko nuudeleita vai appelsiinimehua. Kyllä tässä pärjää, mä saan töissä ruokaa ja olis varaa vähän laihtuakin niin ei haittaa yhtään vaikka olis pari päivää syömättä. Pääasia että kissoilla on hyvää ja laadukasta ruokaa.

Joskus mä mietin että millasta olis jos ei tartteis joka vitun asiassa kituuttaa, mutta loppupeleissä mulla on asiat ihan hyvin. On varaa ajella omalla autolla ja siihen riittää bensarahaakin. Valintojen maailma. Mutta mulla on pakko olla auto, että pääsen kulkemaan töihin ja tallille. Toisaalta se vois olla joku pieni kaupunkikottero eikä e-sarjalainen Mersu, mutta noilla pienillä riisikupeilla ei voi hätätilassa vetää koppia. Mersulla voi. Meillä on vetoauto kyllä erikseen, tai siis porukoilla on, mutta onhan se hyvä että mullakin on vetämiseen sopiva auto jos ja kun joskus käy jotain.

Mä yritin kirjoittaa yöllä taas, mulla on kirja ja runoteos kesken. Kummastakaan ei tullut taaskaan mitään. Eilen Kelassa olis riittänyt jalostuskelpoisia ajatuksia, mutta mulla ei ollut kunnollisia muistiinpanovälineitä mukana. Oli vaan joku vanha pieni Hartwallin blokkivihko, sillä ei ihan hirveen pitkälle pääse. Mulla olis kovakantinen muistikirja, tai pikemminkin runokirja, mutta en kanna sitä enää mukana joka paikkaan. Kouluaikana mulla piti aina olla mukana vihko tai kirjoituspaperia. Kirjoitusflow iskee aina silloin kun sitä vähiten odottaa. Yläasteella mä kirjoitin mun peloista. Nyt siitä on kymmenen vuotta aikaa. Nyt mä olen elänyt mun kaikki silloiset pelot läpi. Kaikki. Nyt mä en enää pelkää. En ainakaan muuta kuin itseäni. Siitä on hyvä aloittaa.

Voisin nyt mennä vetämään niitä tallivaatteita päälle niin pääsisin joskus liikkeelle ja sitten ruokaa laittamaan ja sitten kaverille juomaan pari lasia viiniä ja katsomaan Tuksun häitä. Ai jumankekka. Mikä suunnitelma!

Saletisti natsaa ja meininki on semisti let's go!

OT: Eipähän katsellakaan Tuksun häitä ennenko ens torstaina. SUAATANA!