Olen vihainen. Aamulla pitäisi olla 8 töissä ja tässä mä edelleen jumitan. Olen niin vihainen ja pettynyt. Pettynyt omaan hyväuskoisuuteeni ja sellaiseen lojaaliuteen josta nyt kärsin niin että sydämeen isketään vaarnaa. Joustan, autan, välitän, olen ylipäätään olemassa ja kiitos siitä on se, että ainoa lupaus jolla oli mun elämäni ja hyvinvointini kannalta konkreettisesti väliä petettiin.

Eilen tätä kiukkua itkiessäni vaimo sanoi jotenkin niin ihanasti (en muista tarkkaa sanamuotoa) että vika on muissa ihmisissä jotka eivät ole sellaisia kuin minä haluaisin kuvitella niiden olevan. Lohdutti paljon. Mutta ei poistanut kiukkua, eikä epäuskoa kanssaihmisiin. Joillekin vaan tuntuu olevan niin saatanan haastavaa toteuttaa sellaisia asioita kuin lainanmaksu ja lähimmäisen auttaminen. Joo, nyt ymmärrän ERITTÄIN hyvin ihmisiä jotka elävät koko ajan miettien mistä saa rahaa, millä ruokkisi itsensä, mistä saisi bensaa autoon. Köyhyys on perseestä. Ei ihmiselämää ollenkaan. Minun tilanteeni oli tuollainen muutaman päivän, jollekulle tuo on arkipäivää.

Ja saatana, kansanedustajien aivopierut rassaavat taas oikein huolella. Tuntui, että nimeltämainitsemattoman persusankarin asiaton laukaisu siitä, että homojen tanssiminen Linnassa LOUKKAA häntä henkilökohtaisesti. Katsokoon perkele toisaalle! Vastaisku kyseiselle lausahdukselle oli kyllä mahtava, Homotanssit. Aion todellakin osallistua itsenäisyyspäivän homotansseihin. Saatan jopa pukeutua omaksi ilokseni mekkoon! Tai jakkupukuun.

En vaan vieläkään näköjään opi olemaan luottamatta ihmisiin tai kyseenalaistamaan mulle kivojen ihmisten perimmäistä tarkoitusta. Miten ihminen, joka on ollut koko sairauden ajan tässä tukena voi yht'äkkiä kokea tarpeelliseksi upottaa moran lapaluiden väliin? Onks se joku primitiivireaktio mitä mä en vaan kykene tämmösenä lällykkälöllykkänössötossukkatussukkatohveli-ihmisenä ymmärtämään? Mä en vaan koskaan opi kuinka näiden ihmisten kanssa pelataan ja kuinka näiden kanssa oikeesti tulee toimia...

Toisaalta, don't hate the player if you can't play the game.