Uusi harrastuksemme kissaherrojeni kanssa. Kukin valitsee itselleen mielekkään paikan kämpän eri puolilta ja siellä lorvitaan tekemättä mitään fiksua. Välillä kokoonnumme keittiössä teenkeiton merkeissä ja sitten hakeudumme jälleen lorvintapaikoille. Tällä hetkellä näyttää siltä, että yksi kissa on ottanut makuupaikakseen pakastimen päällä olevan puutarhasohvan pehmusteen ja sekalaisen tyyny- ja fleecehuopaviidakon muodostaman rytökasan ja toinen kissa majailee eteisessä varavuoteen virkaa toimittavan rahin päällä. Itse olen parkkeerannut itseni, läppärini, kaiuttimeni ja termosmukini sohvalle. Ja aion tässä pysyä kaiken sen ajan jota en vietä töissä, sängyssä, suihkussa, keittiössä tai vanhemmillani. Kuviolorvinta on tästä lähtien elämäni keskeisin sisältö.

Olen niin saamaton, etten ole vieläkään siivonnut asuntoani. Täältä kerättiin kyllä jo vaimon kanssa 85% mainoslehdistä (kierrätyspaperista) ja kaikki pitkin lattioita juoksevat tyhjät pullot. Hirveästi en ole kiinnostunut tekemään muuta. Yksinkertaisesti siivous ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei niin tippaakaan.

Ei mua kyllä noin niinkun kamalasti kiinnosta mikään muukaan. Kulkemiseni on erittäin rajoitettua, sillä autoni on rikki. Olen selittänyt autoni vikoja hyvin pitkällisesti kahden päivän aikana vaikka ja minne, joten en tähän sen enempää jaksa eritellä ja kertoa yksityiskohtia. Auto tosiaan ei vaan starttaa ja käynnistysvalot palaa koko ajan vaikkei avain ole edes virtalukossa. Siinä ongelma pääpiirteissään. Pikkuveljeni on ollut huippu ja suostui heittämään mut tänään ja huomenna aamuun töihin. Tänään pääsin töistä kotiin pomon kyydillä ja huomenna pikkubroidi saa käyttää mua äänestyspaikan kautta kun heittää kotiin. Yritän alkuviikoksi keksiä keinoa oman purkkini liikkeellesaantiin. Olen onneksi keskiviikkoon asti vapailla, joten auton suhteen ei ole niin justiinsa. Ponit on päästävä hoitamaan ja koirat käyttämään, mutta muuten ei ole pakollisia menoja.

Olen tässä taas hieman visioinut, mm. tatuointia kehiteltiin kovasti paljon ensin vaimon kanssa saunassa tiistaina ja sitten uudemman kerran lampun kiinnityksen ohessa muistaakseni torstaina. Keksittiin aivan mahtava toteuttamiskelpoinen tatuointi-idea jossa yhdistyisi kaikki se, mitä tatuoinnilta haluan. Haluan että tatuoinnissa yhdistyy kaikki minulle tärkeä, eli tässä tapauksessa seuraavat asiat:

  • Kissa/kissat
  • Hevonen/hevoset
  • Taistelu ja/tai voitto
  • Uusi alku
  • Periksiantamattomuus

Haluaisin myös tatuointiini elementtejä siitä mitä minä olen itse. Tarkoittaa sitä, että haluaisin siihen mukaan jotain joka kuvastaa luonnettani ja sitä, millainen minä olen ihmisenä. Kukin kokee minut eri tavalla, mutta itse koen olevani lämmin, huumorintajuinen, lojaali, empaattinen ja kovan ulkokuoreni sisällä herkkä ja hellä. Ajatusta on helpompi jatkojalostaa jos sen pukee sanoiksi.

Vaimon kanssa syntyi visio siitä, että tatuoinnissa voisi olla esimerkiksi kissa jolla on ratsastuskypärä päässä ja sen ympärille rakentaisi haluamiani elementtejä. Kasvia, taustaa... Ja kissan silmät voisivat olla siniset, kuvastaen vilpittömyyttä ja toisaalta sinisilmäisen herkkää uskoani kanssaihmisiin. Mahdollisesti ruusuke (sinivalkoinen) voisi kuvata voittoa... Täytyy ehdottomasti ideaa kehitellä eteenpäin. Minusta tuo on parempi idea, kuin ihan tavistylsät kissan tassut molempiin rintoihin.

Toinen visioni ei liity tatuointiin vaan siihen, kuinka paljon minä rakastan vettä ja kylpyammeita. Ja koska asunnossani ei ole kylpyammetta enkä minä tiedä mitään parempaa keinoa rentoutumiseen kuin piiiiiiiiiiitkä kuuma kylpy, aion hankkia jonkinlaisen muovisen suuren saavin, johon mahtuu tämmöinen pieni ihminen puoli-istuvaan asentoon. Lasten kylpyammekin tulee kysymykseen. Mulle saa heitellä tästä lisää ideoita ja mahdollisesti vinkkejä mistä löytäisin kuvatunlaiseen käyttöön sopivan saavin. Motonet ja Etola ovat listallani ensimmäisiä vierailukohteita. Ja sitten tarvitsen kyydin kyseisiin paikkoihin, ellen saa autoani kuntoon pian.

Ja nyt jotten kuolisi huomenna vitutukseen ja olisi epäystävällinen asiakkaille, lienee paikallaan mennä yrittämään nukkumista. Herätykseen 9 tuntia. Oikeastaan mua ei yhtään nukuta. Ei tipan tippaa. Ehkä sillä, että join illan aikana 2,5l teetä on jotain tekemistä väsymyksen puuttumisen kanssa. Niin tai näin, mutta kiukuttaahan se. Huomenna aion kiusata asiakkaita ja laitan lohenpunaiset farkut jalkaan! Siitäs saatte. Mulkut.